سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آناپولیس
[ و آنگاه که از خبّاب یاد کرد فرمود : ] خدا بیامرزاد خبّاب پسر أرتّ را . به رغبت اسلام آورد و از روى فرمانبردارى هجرت کرد و به گذران روز قناعت ، و از خدا راضى بود و مجاهد زندگى نمود . [نهج البلاغه]
>>سهیل امینی ( یکشنبه 86/9/11 :: ساعت 12:41 عصر)

باز هم عباس بازی خورد، امریکا پیش نویس آناپولیس را پس گرفت!


آمریکا پیش نویس قطعنامه کنفرانس پاییزی آناپولیس را پس گرفت تا بار دیگر نشان دهد که برای از سرگیری گفتگوهای جدی بین فلسطینیها و صهیونیستها جدی نیست.
یک دیپلمات نزدیک به شورای امنیت دیروز گفت: آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را که در تأیید تصمیمهای گرفته شده در کنفرانس پاییزی آناپولیس درباره آغاز مذاکرات رژیم صهیونیستی و فلسطین به شورای امنیت ارائه کرده بود، پس گرفت.
به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرگزاری فرانسه با اعلام اینکه مقامهای آمریکایی از بیان علت این اقدام واشنگتن خودداری کردند، گزارش داد: آمریکا در تهیه پیش نویس این قطعنامه با اسرائیل و فلسطین رایزنی نکرده بود.
شون مک کورمک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توجیه این اقدام گفت : ما این مسأله را بررسی کردیم و در نهایت کاندولیزا رایس گفت که به عقیده وی نتایج مثبت آناپولیس خود بیانگر همه چیز است.
در پیش نویس قطعنامه آمریکا آمده بود، شورای امنیت برنامه اقدام برای مذاکرات و اجرای وظایف را که سران اسرائیل و فلسطین در کنفرانس پائیزی آناپولیس به توافق رسیده اند، تأیید می کند.
واکنش حماس
سامی ابوزهری سخنگوی حماس دیروز با اشاره به اینکه آمریکا در حمایت از گفتگوها میان فلسطینیها و صهیونیستها جدی نیست، گفت: موافقت آمریکا با درخواست اسرائیل در بازپس گیری پیش نویس پیشنهادی به شورای امنیت درباره کنفرانس آناپولیس، دلیل روشنی به شکست حتمی این کنفرانس و جدی نبودن آمریکا است.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان از غزه، سامی ابوزهری گفت: اقدام آمریکا در بازپس گیری پیشنویس پیشنهادی خود به شورای امنیت که در جهت حمایت از کنفرانس آناپولیس ارائه شده بود، تنها به درخواست مقامات اسرائیل صورت گرفت و این امر نشان می دهد که آمریکا برای از سرگیری گفتگوها بین فلسطینیها و اسرائیلیها جدی نیست و همه اقدامات واشنگتن فقط در حمایت از اشغالگریهای اسرائیل صورت می گیرد.
ابو زهری گفت: تشدید حملات نظامیان اشغالگر بر ضد ملت فلسطین تنها نتیجه کنفرانس آناپولیس بوده است.
تشدید تجاوز اسرائیل
سخنگوی گردانهای عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، حملات ارتش صهیونیستی به مناطق غزه را که چندین شهید و زخمی به جا گذاشت؛ از نتایج شوم کنفرانس آناپولیس دانست.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابوعبیده گفت: گردانهای عزالدین قسام، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را که با کمک مزدوران انجام می شود، آغاز نتایج سیاه کنفرانس آناپولیس- کنفرانسی که با هدف سر پوش گذاشتن بر جنایات دشمن برگزار شد- می داند.
وی افزود: اگر رژیم اشغالگر اسرائیل گمان می کند که پیکرهای شهدایمان، ما را ضعیف می کند، در خیال بسر می برد، بلکه گردانهای قسام قادر است پس از هر شهید، 100 مبارز دیگر را بکار گیرد.
ابوعبیده گفت: روزی خواهد رسید که تمام پیش بینی های اسرائیل را از بین خواهیم برد.
لازم به ذکر است در دو روز گذشته در حملات ارتش صهیونیستی به نوارغزه، 10مبارز فلسطینی وابسته به گردانهای عزالدین قسام به شهادت رسیده اند.
اذعان صهیونیستهای افراطی به شکست آناپولیس
سایت خبری میدل ایست آنلاین نوشت: پنجاه و پنج درصد از اسرائیلیها معتقدند، سیاستهای دولت آنها در اجلاس آناپولیس شکست خورده است.
به گزارش شبکه خبر و به نوشته پایگاه خبری انگلیسی میدل ایست آنلاین، بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، 55 درصد صهیونیستهای ساکن در اراضی اشغالی و در واقع عده زیادی از همفکران لابی صهیونیستها در آمریکا معتقدند، نشست به اصطلاح صلح پاییزی، هیچ دستاوردی نداشته است.
شما را در آناپولیس فریب دادیم!
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در سرمقاله شماره اخیر خود نوشت: هم زمان با برق فلاش دوربینها در آناپولیس، در غزه چند فلسطینی کشته شدند تا ثابت شود هیچ کنفرانسی قادر به توقف شهرک سازی نیست.
به گزارش شبکه خبر، روزنامه البیان امارات به نقل از هاآرتص نوشت: ایهود باراک (وزیر جنگ) قبل از سفر به آناپولیس گفته بود، هر چه زمان به جلو می رود اجرایی شدن هجوم نظامی ما به غزه نیز نزدیک تر می شود. در واقع، طرح هجوم به غزه آماده است و تنها فرماندهان در انتظار گرفتن دستور نهایی هستند.
هاآرتص درباره شهرک سازی رژیم صهیونیستی نوشت: امتیازات دردناکی که اولمرت از آن در آناپولیس سخن گفت، پایان دادن به شهرک سازیها بود، اما واقعیت این است که این اظهارات مانوری بیش نبود.

  نوشته های دیگران ()
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 1
بازدید دیروز:  1
مجموع بازدیدها:  14765
منوها
» درباره خودم «


آناپولیس
سهیل امینی
باسلام، بعداز همکاری با مجلات مختلف و تحلیل نویسی برای آنها (مثل هفته نامه پرچم سبز و کلیک و سایت های مختلف...) تصمیم گرفتم در مورد مسائل روز برای عموم مردم تحلیل و تفسیر بنویسم، از شما خواننده گرامی متشکرم. سهیل امینی

» لوگوی وبلاگ «